Thursday, January 13, 2011

Detroit

To get the electricity set up for my apartment, I had to take a trip to Detroit today... as in... actually Detroit, not the suburbs. I also had to pass the "magical border" of 8 Mile Road. This road, made famous by Eminem's sort-of-biographical movie "8 Mile", is the unofficial border between the poor parts of Detroit and it's richer suburbs. I don't want to go into detail here, but when you cross the border it is definitely very noticeable and it really made me think about our society.

Deutsch: Um den Strom in meinem neuen Apartment anzumelden, musste ich heute eine kleine Reise nach Detroit unternehmen... damit meine ich wirklich Detroit und nicht seine Vororte. Ich musste dafür die "magische Grenze" der 8 Mile Road überqueren. Diese Straße, die durch Eminems halb-biographischen Film "8 Mile" berühmt geworden ist, ist die inoffizielle Grenze zwischen dem armen Detroit und seinen reichen Vororten. Ich werde an dieser Stelle nicht in die Tiefe gehen, aber die Grenze zu überschreiten ist definitiv stark spürbar und hat mich stark zum Grübeln gebracht was unsere Gesellschaft angeht.

No comments:

Post a Comment