Thursday, December 9, 2010

Hello World! My name is...

Simmm and I'm moving across the ocean very soon... January 3rd to be accurate. I would like this blog to be mostly a one-pic-a-day type of blog, because I am sure not everybody wants to read everything about the boring little details (finding an apartment, buying a car, etc.) of moving. Everybody loves pics though (right?), so I will try to encourage myself to snap pics regularly and post them here. I'm shooting for:
  • posting one pic a day (or more),
  • posting a pic that symbolizes or summarizes the day somehow (usually taken on that same day),
  • writing a short description for each pic, but possibly also more text (if I happen to have something to say ;) ),
  • possibly also posting a German and Turkish translation for my friends who have trouble understanding English.

My interests are Bikram yoga, Bikram yoga, Bikram yoga, and nail polish, so expect to see some posts on these topics as well as - of course - anything that documents my move across the atlantic ocean!

For my first pic, I will show you the one I will use as a profile picture as well. It was taken on a trip to NYC in May 2010. We were walking to the park and my friend took a call on his cell phone. Had he not taken it, I probably wouldn't have paid much attention to this little heart in the sidewalk... I feel very blessed to have found it.

Hope to see you here in the future :)


Deutsch: Hallo Welt! Mein Name ist... Simmm und sehr bald werde ich über den Ozean ziehen... am 3. Januar um genau zu sein. Ich möchte, dass dies ein Ein-Bild-am-Tag-Blog wird, denn ich bin mir sicher, dass nicht jeder über jedes kleinste Detail meinem Umzugs informiert werden will. Jeder liebt jedoch Bilder (oder?), also werde ich mich selbst anhalten, regelmäßig zu Photographieren und die Bilder hier zu posten. Ich werde versuchen:
  • jeden Tag ein Bild (oder mehr) zu posten,
  • ein Bild zu posten, das den Tag irgendwie repräsentiert (und das in der Regel am selben Tag aufgenommen wurde),
  • eine kurze Beschreibung zu jedem Bild zu posten oder auch mehr Text (falls ich etwas spannendes zu erzählen habe ;) ),
  • eventuell auch Deutsche und/oder Türkische Übersetzungen zu posten für meine Freunde, für die Englisch schwierig zu verstehen ist.
Meine Interessen sind Bikram yoga, Bikram yoga, Bikram yoga und Nagellack, also könnte ihr davon ausgehen, einige Posts darüber zu lesen -- natürlich neben den Posts, die meinen Umzug über den Atlantik dokumentieren!

Als erstes Bild werde ich euch mein Profilphoto vorstellen. Ich habe es im Mai 2010 während einer New York-Reise aufgenommen. Ein guter Freund und ich gingen gerade zum Park, als er einen Anruf auf seinem Handy bekam. Hätte er den Anruf nicht entgegengenommen, hätte ich sicher nicht genug aufgepasst um dieses kleine Herz im Bürgersteig zu entdecken... So ein schöner Fund!

No comments:

Post a Comment